1. Porady
  2. Toyota bezawaryjne samochody testy

WŁAŚCICIELE TOYOTY WYDAJĄ NAJMNIEJ NA NAPRAWY SWOICH SAMOCHODÓW

NIEZALEŻNE TESTY

Toyota to lider bezawaryjności niezależnie od wieku auta

Samochody Toyoty od lat zajmują pierwsze miejsca w rankingach aut używanych. Powszechnie znana jest już legendarna niezniszczalność Toyoty Hilux, ale nie tylko auta stworzone do pracy, ale także najmniejsze pojazdy w gamie mogą pochwalić się bezawaryjnością na najwyższym poziomie. W najnowszym badaniu przeprowadzonym przez ADAC, Toyota AYGO okazała się najmniej problemowym autem wśród samochodów kompaktowych z roczników 2011–2018. Wyniki badania oparto na ponad 3 milionach zgłoszeń dokonanych przez niemieckich kierowców w 2020 roku. Brano pod uwagę auta, które nie były starsze niż 10 lat, a liczba ich rejestracji wyniosła co najmniej 10 000 sztuk.

Najniższe koszty serwisu są w Toyocie

Jeśli chodzi o serwis auta, właściciele Toyoty także mają wiele powodów do zadowolenia. Badanie rankomat.pl przeprowadzone wraz ze specjalistami z portalu dobrymechanik.pl (https://www.toyotanews.eu/pl/informacje-prasowe/2200-samochody-toyoty-sa-najtansze-w-serwisie-badanie-rankomat-pl) wykazało, że to właśnie w autach Toyoty naprawy mechaniczne kosztują najmniej. W badaniu wzięto pod uwagę średnie wydatki na serwis auta w okresie od stycznia do września 2021 roku. Posiadacze samochodów Toyoty ponieśli w tym czasie koszty na poziomie 543 zł, co stanowi 36% oszczędność w porównaniu z najdroższą marką w zestawieniu. Jest to również kwota niższa niż przeciętna cena naprawy, która dla wszystkich badanych aut wyniosła 614 zł.

Wydawać by się mogło, że tanie naprawy Toyoty to już standard. W 2019 roku średnia cena wizyty u mechanika wyniosła 393 zł i był to jedyny wynik w rankingu poniżej 400 zł. W badaniu z 2020 roku pierwsze miejsce wśród marek, które są najtańsze w naprawie, również zajęła Toyota. Średni koszt wizyty u mechanika wyniósł wtedy 481 zł, co było kwotą niższą aż o 238 zł w porównaniu z marką zamykającą zestawienie.

Sprawdzone technologie = bezawaryjność

Bezawaryjność auta obniża koszty użytkowania na każdym kroku. Jeżeli samochód nie przysparza właścicielowi problemów nieoczekiwanymi awariami, jedyny koszt, jaki trzeba ponieść, to eksploatacja, czyli wymiana części, które zużywają się w naturalny sposób. Należą do nich takie elementy, jak: klocki hamulcowe, tarcze, wszelkie oleje i filtry. Należy je regularnie wymieniać w trosce o optymalne działanie samochodu i bezpieczeństwo jazdy.

Toyota znalazła sposób, by użytkowanie samochodu było dla ich właścicieli jeszcze tańsze. Dopracowana technologia hybrydowa – poza niższym spalaniem w porównaniu z tradycyjnymi jednostkami benzynowymi czy dieslem – obniża dodatkowo koszty serwisu.

Brak sprzęgła czy alternatora oraz zdolność do odzyskiwania energii z hamowania, która sprawia, że klocki i tarcze hamulcowe zużywają się wolniej, to cechy, które bezpośrednio przekładają się oszczędności podczas każdej wizyty w serwisie. Można zatem powiedzieć, że właściciele hybryd Toyoty korzystają podwójnie.