Hybrydy Plug-in

Podwójne korzyści
Hybryda plug-in jest jeszcze wydajniejszym wariantem pełnej hybrydy. Samochody wyposażone w ten napęd mają większy zasięg bezemisyjnej jazdy na samym silniku elektrycznym, a baterie można dodatkowo doładować z gniazdka. Dzięki temu codzienne dojazdy do pracy czy dalsze podróże stają się czystą przyjemnością.

Dlaczego warto wybrać Hybrydę Plug-in?

  • Większy zasięg

    Toyota z napędem hybrydowym typu plug-in może przejechać na samym silniku elektrycznym
    do 86 km.
  • Duża moc

    Moc hybryd typu plug-in może sięgać nawet 306 KM, co pozwala na bardzo dynamiczną i pewną jazdę.
  • Szybkie ładowanie

    Minimalny czas zasilania baterii wynosi ok. 2,5 h*. Akumulatory można ładować zarówno w domu – korzystając ze zwykłego gniazdka elektrycznego lub Wallboxa, jak i na publicznych stacjach ładowania prądem zmiennym (AC).
  • Niższe spalanie

    Większy zasięg jazdy na samym silniku elektrycznym pozwala zmniejszyć średnie zużycie paliwa do poziomu poniżej litra na 100 km.
* Czas ładowania zależy to od mocy ładowarki pokładowej i instalacji elektrycznej.

POZNAJ HYBRYDY PLUG-IN TOYOTY

Jak działa Hybryda Plug-in?

Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV) zapewnia wyjątkowy zasięg i dynamikę charakterystyczną dla samochodów hybrydowych z napędem elektrycznym, ale daje też coś więcej. Dowiedz się, jak działa hybryda plug-in i jakie możliwości oferuje.
  • Ładowanie i tankowanie

    Tankuj paliwo jak zwykle na stacji benzynowej. Akumulator możesz doładować, korzystając z publicznych stacji ładowania, domowej stacji Wallbox lub zwykłego gniazdka elektrycznego.

  • Akumulator zasila silniki elektryczne, które wprawiają koła w ruch i napędzają pojazd. Dzięki zwiększonemu zasięgowi w trybie elektrycznym kierowca sam może dogodnie przełączać się między trybem czysto elektrycznym a hybrydowym. Samochód może też wybierać tryb za nas, stawiając na jak najmniejsze zużycie paliwa bądź przygotowując się do wjazdu w strefę bezemisyjną.

  • Silnik benzynowy zwiększa moc i zasięg na długich dystansach, jednocześnie ładując akumulator. Po rozładowaniu baterii pojazd nie traci osiągów, a zużycie paliwa jest porównywalne z hybrydami Toyoty bez możliwości ładowania.

Najczęściej zadawane pytania

Pełne hybrydy i hybrydy typu plug-in wykorzystują podobną technologię, płynnie przełączając się pomiędzy dwoma źródłami zasilania – wydajnym silnikiem benzynowym i samoładującym się akumulatorem trakcyjnym. Zasadniczą różnicą jest jednak to, że hybrydy plug-in są wyposażone w akumulator o większej pojemności, który zapewnia większy zasięg w trybie elektrycznym.

Niektóre hybrydy typu plug-in Toyoty mogą przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym nawet do 86 km. Jeśli jednak podczas dłuższej podróży akumulator się rozładuje, pojazd płynnie przełączy się z powrotem w tryb hybrydowy, łącząc moc obu silników. Po rozładowaniu baterii pojazd nie traci osiągów, a zużycie paliwa jest porównywalne z hybrydami Toyoty bez możliwości ładowania.

Istnieje kilka sposobów ładowania hybrydy typu plug-in. Najprościej można to zrobić za pomocą domowego gniazdka. Chcąc uzyskać optymalną prędkość ładowania, najlepiej skorzystać z domowej stacji Wallbox, która naładuje baterię w zaledwie kilka godzin. Jeśli wybieramy się w dalszą podróż, można korzystać z publicznych punktów ładowania prądem zmiennym (AC). 

Posiadanie hybrydy plug-in to bardzo oszczędne rozwiązanie. Regularne ładowanie baterii znacznie ograniczy zużycie paliwa, a ze względu na mniejsze zużycie części, takich jak klocki czy tarcze hamulcowe, pojazdy PHEV są zdecydowanie tańsze w utrzymaniu.

Akumulatory Toyoty do hybryd plug-in zostały zaprojektowane tak, aby wystarczyły na cały okres eksploatacji samochodu, a dodatkowo są objęte gwarancją, którą można rozszerzyć do 10 lat. Znane są przypadki przebiegów na jednej baterii wynoszące ponad milion kilometrów.