Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
29 września 2025

Toyota czwarty rok z rzędu liderem rankingu lojalności klientów

J.D. Power 2025 U.S. Automotive Brand Loyalty Study

Toyota uplasowała się na czele rankingu J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study – po raz czwarty z rzędu. Badania amerykańskiej firmy badawczej wykazały, że aż 62% użytkowników Toyoty przy wymianie auta na nowszy model pozostaje przy japońskiej marce.

J.D. Power to firma badawcza, która od ponad 50 lat analizuje amerykański rynek motoryzacyjny, a od 7 lat tworzy specjalistyczny ranking lojalności klientów wobec marek. W swoich badaniach wykorzystuje dane Power Information Network (PIN), aby sprawdzić, czy właściciel, zmieniając pojazd na nowy, zakupił tę samą markę. Wyniki najnowszego J.D. Power 2025 U.S. Automotive Brand Loyalty Study obejmują okres od września 2024 roku do sierpnia 2025 roku.

Warto zaznaczyć, że Toyota w rankingu J.D. Power triumfowała już po raz czwarty z rzędu, uzyskując wynik 62%. Jest to aż o 6,5 p.p. więcej niż w przypadku producenta sklasyfikowanego na drugiej pozycji. Doskonałą reputację japońskiej marki potwierdzają również wyniki w kategorii pick-upów, w której Toyota zajęła miejsce na podium z lojalnością na poziomie 61,2%.

Warto zaznaczyć, że Toyota w rankingu J.D. Power triumfowała już po raz czwarty z rzędu, uzyskując wynik 62%. Jest to aż o 6,5 p.p. więcej niż w przypadku producenta sklasyfikowanego na drugiej pozycji. Doskonałą reputację japońskiej marki potwierdzają również wyniki w kategorii pick-upów, w której Toyota zajęła miejsce na podium z lojalnością na poziomie 61,2%.

Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w J.D. Power, mówiąc o najnowszym rankingu, podkreślał:

„Lojalność klientów wpływa na wartość rezydualną pojazdów danej marki, co sprawia, że samochody od zaufanych producentów są bardziej opłacalnym wyborem w dłuższej perspektywie. Jednak, jeśli klienci decydują się na samochód z innego segmentu, ich przywiązanie do marki jest mniejsze. Na osłabienie lojalności wpływa też dostępność aut, wiek gamy oferowanych samochodów, a także agresywna polityka rabatowa, dlatego rynkowa średnia w tym roku ponownie spadła poniżej 49%”.

Toyota marką na lata

Ranking J.D. Power po raz kolejny potwierdza doskonałą reputację samochodów Toyoty. Pojazdy japońskiego producenta są znane ze swej trwałości, bezawaryjności, co więcej – nawet po latach wyróżniają się niską utratą wartości. Niezależny serwis aukcyjny CarEdge stworzył zestawienie określające wartość rezydualną aut w wieku do 3, 5 i 7 lat. Zdominowały je samochody Toyoty, osiągając najwyższe RV w każdej z tych kategorii.

Przywiązanie kierowców do marki Toyota i jej samochodów doskonale obrazuje także ranking portalu badawczego iSeeCars uwzględniający pojazdy, które w ciągu 15 lat miały tylko jednego właściciela. W czołowej 13 zestawienia znalazło się aż 7 modeli Toyoty.

J.D. Power 2025 U.S. Automotive Brand Loyalty Study