1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota Central Europe najsilniejszym rynkiem marki w Europie
2 lutego 2024

Toyota Central Europe z najwyższą sprzedażą w Europie

Blisko 153 tys. sprzedanych Toyot w 2023 roku

Toyota Central Europe (TCE) osiągnęła najwyższą sprzedaż samochodów w Europie. Tylko w 2023 roku do Klientów trafiło blisko 153 tys. pojazdów. Dało to TCE najsilniejszą pozycję wśród wszystkich rynków na tym kontynencie.

Od 1 kwietnia 2022 roku mająca swoją siedzibę w Warszawie Toyota Central Europe (TCE) ściśle koordynuje funkcjonowanie marek Toyota i Lexus w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. Najlepszym potwierdzeniem jej efektywności są wyniki sprzedaży aut osobowych i użytkowych w pierwszym pełnym roku działalności. W obu kategoriach TCE jest europejskim liderem koncernu.

W 2023 roku w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech sprzedano łącznie 152 822 samochody osobowe Toyoty. Stanowi to blisko 14% wszystkich sprzedanych aut przez markę w Europie. Drugim największym rynkiem jest Wielka Brytania (131 109 egz.), trzecią pozycję zajmuje Francja (127 045 egz.).

Wynik TCE był o 18% lepszy od uzyskanego w roku wcześniejszym, a skalę sukcesu zarządzanej w Warszawie organizacji najlepiej pokazuje fakt, że w tym samym okresie sprzedaż Toyoty w Europie wzrosła o 7%.

Warto tu wspomnieć również o wysokim udziale Toyoty w sprzedaży nowych samochodów osobowych w tym regionie. Sięga on już 15,1% (+0,84 p.p).

Maciej Kilim, General Manager Marketingu Produktu w Toyota Central Europe, tak podsumował osiągnięcia TCE:

„Dzięki synergii w planowaniu i odpowiedniemu zarządzaniu jesteśmy rynkiem nr 1 w Europie. Sprzedaliśmy najwięcej samochodów w tym regionie, co przekłada się na mocną pozycję w strukturach całego koncernu. Korzystają na tym nasi klienci, którym możemy oferować auta dokładnie takich, jakie potrzebują, w tym modele lub wersje, których w wielu krajach Europy Zachodniej już zamówić nie można. Mamy coraz większy wpływ na planowanie dostaw, dzięki czemu nie mamy problemów z dostępnością, a przy projektowaniu kolejnych generacji aut pod uwagę brane są gusta i oczekiwania naszych klientów”.

TCE liderem sprzedaży aut Toyota Professional

TCE jest także najsilniejszym rynkiem marki, jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów użytkowych. W 2023 roku Klienci marki w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech kupili ponad 22,5 tys. aut z linii Toyota Professional. Wynik ten jest o blisko 5 tys. lepszy od tego, co udało się osiągnąć rok wcześniej. Udział TCE w sprzedaży aut użytkowych wzrósł do 16%.